U bent hier

Home » IMOM - managed services

We maken met de IMOM onderhoudsovereenkomst gebruik van het MANAGED SERVICES MODEL. De tegenhanger hiervan is het BREAK/FIX model. De vraag is waarvoor u het liefst betaalt ?

Managed services : Het vertrekpunt in dit model is het optimaal functioneren van uw netwerk. Voor een vast bedrag per maand wordt u volledig ondersteund. In dit systeem hebben we er baat bij dat alles zo goed mogelijk draait, want dan bent u als klant tevreden en moeten wij onze techniekers een minimum aan reactieve interventies laten uitvoeren.

Break/fix : Dit model werkt enkel probleem-oplossend. In dit systeem heeft uw IT leverancier er bijna baat bij dat u veel problemen heeft, want dan mag hij veel interventies doen en kan hij veel uren aanrekenen.

 

Managed Services Break/fix
   
pro-actief - preventief - reactief reactief
   
preventief = de feiten voor zijn reactief = achter de feiten aan lopen
preventief = goed in te plannen reactief = moeilijk in te plannen
preventief = problemen vermijden reactief = actie als er een probleem is
   
vast budget per maand werk in regie
   
Het steeds meer opkomende model, waar we trachten problemen te voorkomen, eerder dan ze altijd achteraf op te lossen. U betaalt om uw netwerk stabiel en werkend te houden en om regelmatig preventief en gepland werk / onderhoud te doen op uw netwerk. Al deze werken zijn perfect gebudgetteerd. Dit is nog steeds het meest gekende en meest toegepaste servicemodel in KMO's. Problemen worden pas opgelost als ze zich stellen. U betaalt uw leverancier om problemen op te lossen. Bijgevolg ziet u uw IT partner niet graag komen, want dan zijn er problemen en kost het geld.